SEO to optymalizacja witryny internetowej w celu wypromowania jej w wyszukiwarkach dla wybranych zapytań. Jeśli zatem pytamy co to pozycjonowanie, to w skrócie chodzi o poprawę widoczności witryny w celu przyciągnięcia nowych użytkowników i zwiększenia sprzedaży produktu lub usługi.

Co to pozycjonowanie i dlaczego go potrzebujesz?
Wiemy już co to pozycjonowanie stron, ale dlaczego jest ono tak ważne? Jak pokazuje praktyka, wyszukiwarki, w szczególności Google, przewyższają sieci społecznościowe ponad 5-krotnie, pod względem przyciągania użytkownika docelowego. Jest to bardzo istotne, zwłaszcza dla małych firm, które dopiero zamierzają wejść na rynek. Co to pozycjonowanie strony i jakie są jego zalety? Według badań 75 na 100 osób nigdy nie klika w linki, które pojawiają się poza pierwszą stroną wyszukiwania w Google. Tylko ¼ potencjalnych klientów, zagląda na drugą stronę wyników wyszukiwarek. Zatem jeśli twoja strona znajduje się poza pierwszą dziesiątką przy zastosowaniu odpowiedniego słowa kluczowego, to automatycznie straciłeś już 75% potencjalnych klientów.
Co daje promocja witryny SEO?
Po pierwsze, to poprawa rankingu i widoczności strony. Wyszukiwarki umieszczają na górze dobrze zoptymalizowane strony, zwiększając na nich ruch. Po wzroście ruchu na stronie, przy odpowiednim uwzględnieniu czynników handlowych i behawioralnych, wzrasta również sprzedaż towarów/usług. Dobrze przemyślana optymalizacja, przemyślana struktura strony, wygodne opisy kart produktów i interfejs – wszystkie te kryteria zwiększają prawdopodobieństwo powrotu klienta. Zastanawiając się, jaki jest cel i co to pozycjonowanie, musisz zrozumieć, że jeśli zamierzasz zwiększyć sprzedaż, przyciągnąć nowych klientów, inwestorów lub jakąkolwiek inną grupę docelową, najpierw musisz pomyśleć o optymalizacji SEO swojej strony.
Rodzaje promocji SEO
Wiedząc, co to pozycjonowanie, trzeba wspomnieć też o jego rodzajach. Optymalizacja zewnętrzna to zestaw prac poza twoją witryną, mających na celu poprawę jej pozycji poprzez umieszczenie jej na zewnętrznych zasobach internetowych. Do tego celu używane są linki, które muszą być wysokiej jakości i pochodzić z dobrego, wiarygodnego źródła. Optymalizacja wewnętrzna ma to samo zadanie, ale jest prowadzona wewnątrz witryny, mając na celu poprawę jej widoczności. Ta praca obejmuje: konfigurowanie tagów, meta tagów, tytuły od h1 do h6, img alt, linkowanie wewnętrzne, rdzeń semantyczny, znajdowanie błędów, poprawianie jakości kodu strony itp.
Promocja witryny SEO
Promocja serwisu prowadzona jest z wykorzystaniem wiedzy o pracy wyszukiwarek. Pod zagadnieniem, co to pozycjonowanie mieści się zestaw działań związanych z doprowadzeniem serwisu do TOP-10 z uwzględnieniem algorytmów rankingowych różnych wyszukiwarek. Efektem promocji jest poprawa widoczności serwisu. Promocja serwisu rozpoczyna się od audytu SEO, po którym następuje analiza serwisów konkurencji. Następnie specjaliści zaczynają tworzyć zindywidualizowaną strategię promocji strony.
Kto potrzebuje promocji witryny SEO?
Optymalizacja pod kątem wyszukiwarek jest niezbędna dla webmasterów, właścicieli witryn internetowych, początkujących przedsiębiorców i każdego dla kogo strona ma kluczowe znaczenie przy prowadzonej przez niego działalności. Oczywiście możesz samemu stosować autopromocję strony. Pamiętaj tylko, że algorytmy rankingu wyszukiwarek ciągle się zmieniają, wyznaczając nowe kierunki, które dość trudno jest śledzić. Nie mając też wiedzy o pozycjonowaniu, możesz w niektórych przypadkach, zaszkodzić promocji strony.
Co to pozycjonowanie i jakie jest znaczenie optymalizacji wewnętrznej dla pozycjonowania
Podczas wewnętrznej optymalizacji SEO, eksperci skupiają się na następujących elementach:
- Poprawności kodu;
- Braku błędów krytycznych (indeksowane błędy 404);
- Odpowiednio skonfigurowanym linkowaniu;
- przyjaznym interfejsie użytkownika;
- Obecności paneli nawigacyjnych ułatwiających wyszukiwanie w witrynie;
- Wyjątkowości i jakości treści, które są częścią dobrych praktyk sprzedaży internetowej.
Niektóre słowa kluczowe mają określoną aktywność w zależności od pory roku. W tej kwestii możliwe, że będziesz potrzebować fachowej pomocy. Zadaniem osób pozycjonujących strony, ważne jest aby przygotować witrynę na szczyt sezonowej aktywności pod kątem najpopularniejszych zapytań.
Przykładem jest premiera nowego modelu telefonu, którego szczyt sprzedaży ma przypaść na okres Bożego Narodzenia. Tutaj ważne jest, aby sklep internetowy został wypozycjonowany, przynajmniej na miesiąc przed rozpoczęciem sprzedaży. Dzięki temu witryna stanie rozpoznawalna i widoczna wraz z zapotrzebowaniem klientów do dokonania zakupów. W tym przypadku odpowiedź na pytanie, co to pozycjonowanie, brzmi – to wyprzedzenie konkurencji, zwiększenie sprzedaży i rozpoznawalności na rynku.